دلايل زيادي براي طراحي مجدد وب سايت وجود دارد. شايع ترين دلايل عبارتند از:
اما نکته مهمي که در اين رابطه براي سايت ها و علي الخصوص سايت هاي فروشگاهي مهم است حفظ رتبه سايت در طراحي مجدد است. در حقيقت سئو سايت فروشگاهي بسيار مهم است. اگر نتوانيد رتبه سايت خود را حفظ کنيد ضرر هاي هنگفتي را متحمل مي شويد بنابراين بايد اصول سئو در طراحي مجدد سايت را به خوبي بشناسيد و آن را به درستي به کار بريد.
اصول سئو در طراحي مجدد سايت
هميشه توصيه مي کنيم که وب سايت موجود خود را در يک آدرس موقت کپي کنيد ، روي طراحي جديد کار کنيد و هنگامي که آماده شد فقط دامنه را تغيير دهيد و همه چيز بدون هيچ مشکلي کار مي کند.
برخي از اقدامات فني براي اين کار لازم است. ارائه دهنده host شما بايد بتواند شما را راهنمايي کند يا حتي اين تنظيمات را براي شما انجام دهد.
طراحي مجدد بر روي وبسايت زنده توصيه نمي شود. زيرا در بسياري از موارد ممکن است با شروع تغييرات در طراحي اشتباهاتي پيش آمده و ضرر هاي بسياري بر سايت شما تحميل کند.
از نظر سئو ، شما بايد مطمئن شويد که وب سايت تست شما توسط Google ايندکس نشده است تا از ايجاد هرگونه محتواي تکراري جلوگيري شود. محتواي تکراري معمولا در سئو سايت فروشگاهي مشکل ساز مي شود.
دو راه براي انجام اين کار وجود دارد:
روش 1
اگر در وردپرس هستيد ، به SETTINGS / DISCUSSION برويد و گزينه Search Engine Visibility را بررسي کنيد.
روش 2
پرونده robots.txt خود را ويرايش کنيد و کد زير را اضافه کنيد:
عامل کاربر: *
عدم اجازه: /
آنچه کد فوق انجام مي دهد ، جلوگيري از دسترسي همه موتورهاي جستجو به وب سايت است.
نکته مهم: حتماً هنگام طراحي مستقيم روي سايت اين تنظيمات را به وب سايت جديد منتقل نکنيد!
اين يک مرحله حساس و کاري است که مدت طولاني منتظر آن بوديد. پس از تمام تلاش سخت در طراحي ، توسعه سايت و آزمايش، وب سايت جديد شما آماده است و فقط يک کليک با آن فاصله داريد.
کاري که شما در اين مرحله بايد انجام دهيد اين است که سوئيچ به وب سايت جديد يکباره انجام شود.
روش جايگزين انجام اين کار به صورت مرحله اي خواهد بود ، به خصوص وقتي صحبت از وب سايت هاي بزرگ است. اما توصيه گوگل اين است که همه کارها را يکباره انجام دهيد زيرا اين راه خزيدن را تسريع مي کند.
بعد از سويچ کردن اولين موضوع که بايد بررسي کنيد اين است که همه موارد سايت جديد درست است. حتي توصيه مي کنيم دوباره چک کنيد که لينک خراب در سايت نداشته باشيد.
قدم بعدي ورود به ابزارهاي google webmaster است و مطمئن شويد که وب سايت تأييد شده است.
در غير اين صورت ، بايد مجدداً آن را تأييد کنيد تا بتوانيد نحوه نظارت بر Google و Bing را در وب سايت جديد مشاهده کنيد.
در کنسول Google ، از گزينه URL INSPECTION (از بالاي نوار) استفاده کنيد تا مطمئن شويد Google مي تواند وب سايت مستقر شده را به درستي بخواند و ايندکس کند.
اگر مشکلي پيش نيامد ، روي دکمه REQUEST INDEXING کليک کنيد. اين دکمه روند فرآيند ايندکس شدن را سرعت مي بخشد.
نکته ديگر که بايد در اين مرحله بررسي کنيد پرونده روبات هاي شما با استفاده از گزينه ROBOTS.TXT TESTER است .
Robots يک پرونده ساده است که توسط وب مسترها استفاده مي شود تا اجازه دسترسي يا عدم دسترسي موتورهاي جستجو به وب سايت و به طور کلي صفحات خاص را صادر کند.
پيکربندي اشتباه در robots.txt مي تواند دسترسي خزنده هاي موتور جستجو را سلب کند و اين بايد در اسرع وقت اصلاح شود.
مرحله بعدي و نهايي ارسال مجدد نقشه سايت XML به Google و Bing است.
اگر آدرس هاي شما تغيير کرده است ، نقشه جديد xml ساختار جديدي خواهد داشت و اين به موتورهاي جستجوگر کمک مي کند تا وب سايت مجدد خود را سريعتر ايندکس کرده و از هر تغيير ناگهاني در رتبه بندي سايت جلوگيري مي شود
براي اشنايي بيشتر با اصول سئو در طراحي مجدد سايت مي توانيد مقالات اموزشي بهينه سازي سايت را در شرکت خدمات سئو وب وان(webone.co) مطالعه کنيد.
منبع: com.اسکريپت
درباره این سایت