بسته بندي مناسب کالا موجب سودآوري در تجارت کالاي شما خواهدشد. اما چگونه؟ آيا تصور ميکنيد که تنها مزيت بسته بندي مناسب در زيبايي کالا و ترغيب مشتريان در خريد کالاست ؟ 


در حقيقت اينگونه نيست.اگر فروش کالا را در مقياس بزرگ تر مانند صادرات کالا در نظر بگيريد در مي يابيد که بسته بندي مناسب کالاي صادراتي سود اوري هنگفتي را براي تجارت شما به دنبال دارد. در اين مقاله که نقل قولي از گروه بازرگاني ولگا(/volga-crops.com) و در زمينه بسته بندي صادراتي است مهم ترين مزايا و معايب بسته بندي صادراتي کالا براي شرکت هاي بازرگاني به دنبال دارد بيان شده است:


 


مدت زمان طولاني تر نگه داشتن محصولات



مدت زمان نگهداري بيشتر براي بسياري از محصولات غذايي، ميوه و سبزيجات  و حتي نان اهميت بسياري دارند. در واقع همه به دنبال بسته بندي مناسبي هستند که موارد غذايي را تازه نگه دارد. به عنوان مثال ، نان فقط چند دقيقه در خارج از بسته بندي آن بيات مي شود. غذاهايي که کنسرو شده و يا در خلا مهرو موم شده هستند مي توانند ماه ها يا حتي سال ها در قفسه هاي فروشگاه ها سالم بمانند ، در حالي که آن ها به صورت تازه تنها چند روز مي توانند در يخچال دوام داشته باشند.


جلوگيري از شکستگي و ساييدگي



بسته بندي مناسب مايعاتي مانند جوهر و عطرها را در برابر تبخير محافظت مي کند. يک بسته بندي مناسب مي تواند سالها از وسايلي مانند کاغذ و يا چسب بدون اينکه کارايي خود را از دست بدهد نگهداري کند در صورتي که بدون بسته بندي هنگام قرار گرفتن در معرض هوا ، تغيير رنگ پيدا مي کند و چسب غير قابل استفاده مي شود.
علاوه بر اينکه بسته بندي مناسب مي تواند ويژگي و کارايي محصول را حفظ کند، براي برخي ديگر از کالا ها به منظور جلوگيري از گرد و غبارها و آلودگي و همچنين شکستگي هنگام حمل و نقل و نگهداري بسيار مهم است.


انواع مواد


 


توليد کنندگان براي انواع بسته بندي حتي کالاهاي صادراتي مي توانند از کاغذ ، مقوا ، ف و انواع پلاستيک استفاده کنند. پلاستيک هاي سخت و ف بيشترين حفاظت را براي کالا فراهم مي کند، اما کاغذ يا مقوا بيشتر براي نگهداري از محصول در داخل بسته بندي کاربرد دارد. همچنين باي حداکثر حفاظت از محصول مي توان پلاستيک ها را دقيقا به اندازه محصول قالب ريزي کرد تا در صورت نياز محصولات را محصور کند. در بسته بندي صادراتي اين موضوع براي حفاظت از کالاهاي بسيار ظريف يا گران قيمت کاربرد دارد.





حمل بسته صادراتي



حمل و نقل آسانتر



يکي از مهم ترين مزاياي بسته مناسب هنگام حمل و نقل و جابه جايي محصول است که علاوه بر حمل راحت تر محصول، امنيت آن را نيز تضمين مي کند. يک بسته بندي مستحکم هنگام جابه جايي و نگهداري در قفسه هاي انبار هاي بزرگ بسيار بهتر از انواع سست و تنعطاف پذير است.


 معايب بسته بندي کالا 


 


هزينه قيمت گذاري محصول را افزايش مي دهد



اين يک قانون مسلم براي توليد کنندگان است که هرچه هزينه بسته بندي يک محصول در فرآيند توليد بيشتر باشد ، مصرف کننده نيز بهاي بيشتري براي خريد محصول بايد بپردازد، اگر قيمت گذاري محصول بيشتر نشود به معناي اين است سود کمتري در ازاي فروش محصول عايد توليد کننده مي شود.


دوام برخي از مواد



 به طور کلي ارزان ترين مواد کاغذ و پلاستيک هستند که کم ترين دوام را نيز دارند. يکي از مضرات بسته بندي هاي انعطاف پذير مانند کاغذ ، مقوا و پلاستيک نازک ( به طور کلي مواردي که به بيننده  اجازه مي دهد محصول را ببيند ) اين است که آنها هنگام حمل و نقل يا در هنگام حمل در فروشگاه آسيب ديده  يا پاره مي شود. پلاستيک هاي سخت و ف شکل خود را حفظ کرده و از محصول محافظت مي کند.


مشکل بازيافت



 بازيافت يک معضل براي همه بسته بندي ها است. براي برخي از جوامع رعايت بازيافت اامي نيست. اما در بسته بندي صادراتي اين موضوع اهميت بسياري پيدا مي کند. شما براي صادرات کالا بايد اامات مقرر شده در کشور مصرف کننده را رعايت کنيد و يکي از موضوع هاي پر اهميت در کشورها مخصوصا حوزه اروپا قابليت بازيافت بسته بندي محصول است.



 


وزن بسته صادراتي


بسته بندي بزرگ و سنگين هزينه حمل و نقل را اضافه مي کند



در حالي که جعبه هاي مربع و مستطيل شکل به شکل مرتب و کارآمدتري ساماندهي مي شوند ، اما فضاي بيشتري را به خود اختصاص مي دهند. بسته بندي به طور کلي اندازه و وزن محصول را افزايش مي دهد، اندازه و وزن محصول شايد براي تعداد کمي محصول تاثير چنداني نداشته باشد اما هنگام صادرات کالا که تعداد محصولات زياد است، بسته بندي بزرگ و سنگين هزينه حمل و نقل را بالا مي برد.


بسته بندي کوچک باعث فروش کمتر مي شود



استفاده از بسته بندي کوچک تر که باعث صرفه جويي در هزينه و مواد اوليه مي شود، همچنين باعث مي شود مصرف کنندگان فکر کنند محصول کمتري مي گيرند ، حتي اگر مقادير يکسان باشند، اما بسته هايي که ظاهر بزرگ تري دارند در نظر خريدار ارزش بيشتري پيدا مي کند. اين موضوع از قوانين فروش محصول است.


تحليل چگونگي بسته بندي بر بازاريابي تأثير مي گذارد



بسته بندي بوم خلاق يک بازارياب است. بسته بندي کالا يک فرصت ايده آل براي قرار دادن متن هاي بازاريابي براي تشويق خريداران، اطلاع رساني در مورد محتواي بسته و همچنين معرفي شعارها و برجسته کردن برند توليد کننده در نظر خريداران است. 
برخي از پلاستيک ها به طور طبيعي شفاف و سفيد هستند، اگر مي خواهيد از آن ها در بسته بندي کالاي خود استفاده کنيد مي توانيد با استفاده از قالب ساده و استفاده از برچسب رنگارنگ آن ها را جذاب تر کنيد. در بسته بندي هاي کارتني مي توان از چاپ روي کارتن استفاده کرد و يا اينکه با برچسب هاي رنگي تمايز قابل توجهي را در برابر رنگ قهوه اي کارتن ايجاد کرد.


بسته بندي ميوه و سبزي



تصميم گيري در مورد بسته بندي کالا


 



انتخاب متريال مناسب در بسته بندي صادراتي محصولات براي توليد کنندگان چندان راحت نيست. اما به طور کلي هدف تمامي آن ها اين است که متريالي را بسته بندي خود انتخاب کنند که بالاترين محافظت را از محصول به دنبال داشته باشد و مصرف کننده درک مناسبي از ظاهر محصول و زيبايي ان بدست آورد.

اين موضوع در مورد صادات ميوه ، سبزيجات، آجيل و خشکبار به عنوان موارد غذايي نيز صدق مي کند. علاوه بر اينکه حفظ تازگي محصولات غذايي همانند حفاظت از محصول اهميت پيدا مي کند. انتخاب متريال مناسبي که  در عين داشتن منافذ کافي براي حفظ طراوت محصول بتواند از سايش ميوه ها بايکديگر جلوگيري کرده و از اسيب ديدن و در نتيجه له شدن محصولات جلوگيري پيدا کند مهم ترين موردي که براي صادر کنندگان محصولات غذايي و کشاورزي بايد مورد توجه قرار گيرد.


براي مطالعه بيشتر در زمينه صادرات ميوه و محصولات کشاورزي مقالات ولگا در زمينه صادرات را دنبال کنيد :


http://volga-crops.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87/1/%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87/9


 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : بندي ,بسته ,محصول ,کالا ,محصولات ,پلاستيک ,بسته بندي ,بندي مناسب ,در بسته بندي ,مصرف کننده ,صادرات کالا ,براي توليد کنندگان ,قيمت گذاري محصول ,بندي صادراتي اين موضوع
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

بلاگ انتخاب سنتر i am zeta راه موفقیت vzprd Jennifer creamacrylicjar Tonya رادیوکودک