کاملا مشخص است که موتورهاي جستجو هنگام رتبه بندي سايت ها، شبکه هاي اجتماعي و اثرات آنها را در نظر مي گيرند . توجه به اين عوامل از سال 2011 هنگامي که گوگل الگوريتم پاندا را راه اندازي کرد شروع شد.


از آن زمان، کارشناسان آزمايش هاي متعددي در مورد تاثير سيگنال هاي اجتماعي بر رتبه وب سايت انجام دادند. آنچه مي توان با اطمينان گفت اين است که سيگنال هاي اجتماعي چه به صورت مستقيم و چه غير مستقيم بر رتبه و محبوبيب سايت اثر مي گذارد.


هدف اصلي همه موتورهاي جستجو اين است که بتوانند بهترين و با کيفيت ترين پاسخ را به جستجوهاي کاربران ارائه دهند. از آنجا که وبمسترها کاملاً تيزهوش هستند، آنها استراتژي هاي موثري را براي بهينه سازي و ارتقاء وب سايت ها و کسب نتيجه بهتر در نتايج، به کار مي گيرند.


 در گذشته مي توانستيد هر وب سايتي (چه محتواي با کيفيت و چه بي کيفيت) در صفحه اول گوگل پيدا کنيد. اين منجر به هرج و مرج در جستجو شد.به اين صورت وبمستر ها با  قرار دادن يه دسته کلمه و برجسته کردن آنها مي توانستند آن صفحه را در جستجوي آن کلمه در رتبه بالايي قرار دهند. اما اين روزها همه چيز تغيير کرده است.


 اين سايت هاي اسپم توسط گوگل شناسايي مي شوند و از نتايج حذف مي شوند. گوگل به دنبال سايت هايي است که به صورت کاملا طبيعي مورد توجه کاربران هستند و سيگنال هاي اجتماعي در راس آن قرار دارند. شايد ، توسعه سينگنال هاي اجتماعي اميدوار کننده ترين حوزه سئو باشد.


 



 


سيگنال اجتماعي چيست


 اگر ميخواهيد بدانيد سوشيال سيگنال چيست؟ بايد بگوييم سيگنال اجتماعي واکنشي آشکار از هر کاربر در شبکه هاي اجتماعي است. موتورهاي جستجو سيگنالهاي اجتماعي را براي تعيين کيفيت وب سايت ها، مفيد بودن و ارتباط آنها در نظر مي گيرند. کاربران مشتاق به اشتراک گذاري پيوندهايي که منابع با کيفيت و خدمات مرتبط و مفيد هستند.


کاربران نظرات خود را با لايک ، اشتراک گذاري، نظرات، پيوندها، انجمن هاي موضوعي، بحث و بررسي در وب سايت ابراز مي کنند.


 


گوگل سيگنال هاي اجتماعي را پنهان مي کند


نتايج و سيگنالهاي شبکه هاي اجتماعي در سرچ کنسول گوگل نمايش داده نمي شود. گوگل اعلام مي کند که شبکه هاي اجتماعي پويا هستند ولي نمي توان به آن ها اتکا کرد. چون ممکن است کاربران لايک ها و فعاليت هاي خود را حذف کنند و يا به صورت اشتباه در شبکه هاي اجتماعي واکنش نشان دهند.


 مت کاتس درباره شبکه هاي اجتماعي مي گويد که گوگل زمينه و اعتماد کافي براي لحاظ کردن اثر شبکه هاي اجتماعي بر نتايج وب سايت ها در گوگل ندارد. اما نتايج جستجو دقيقا برعکس گفته گوگل را نشان مي دهند چراکه به وضوح بسياري از سايت هايي که در همه موارد مشابه يکديگرهستند، وب سايتي که سيگنال هاي اجتماعي قوي تري دارد، در نتايج در رتبه بالاتر قرار مي گيرد.


 


مهم ترين سيگنال هاي اجتماعي موثر براي وب سايت




لايک


 تعداد لايک هايي که در شبکه هاي اجتماعي مختلف به دست مي آوريد، از سيگنال ها ي اجتماعي موثر است. در شبکه هاي اجتماعي که براي شرکت و مجموعه خود ايجاد ميکنيد و يا پست هايي که لينک سايت و يا صحبتي از برند شما را ارئه مي دهد، هر چه بيشتر لايک شوند اثر بيشتري بر رتبه بندي گوگل مي گذارند.


بک لينک


علاوه بر لايک و اشتراک گذاري،  ساخت بک لينک صفحات مرتبط از سايتتان را در انجمن ها، نظرات، نشريات، پروفايل ها  و موضوعات مرتبط قرار دهيد. پيوندهاي فعال در شبکه هاي اجتماعي مخاطب هدف را براي سايت شما به ارمغان مي آورد. منابع منتشر شده در توييتها بسيار سريعتر فهرست بندي مي شوند و به عنوان مرجع شناخته مي شوند. اين روش را براي ايندکس شدن مجدد سريع صفحه ، که نياز به تغييرات مهمي دارد، توصيه مي شود.


ارتباط با مخاطبان هدف


اين يکي از مهمترين عوامل اجتماعي است که به سرعت اطلاعات را به مخاطبان هدف منتقل مي کند. به طور معمول ، کاربران شبکه هاي اجتماعي براي برقراري ارتباط و يادگيري چيزهاي جديد فعال هستند. آنها مشتريان بالقوه شما هستند. بعلاوه، بخش بندي مخاطبان شبکه هاي اجتماعي بسيار آسان تر است، زيرا بيشتر کاربران داده هاي واقعي خود (جنسيت، سن، وضعيت اجتماعي، تحصيلات، علايق، محل کار و غيره) را نشان مي دهند. افزايش تعداد مشترکان نشانه سودمندي و ارتباط شما است.


ترافيک شبکه هاي اجتماعي


قبل از اينکه کاربران بخواهند از طريق لينک هاي شبکه هاي اجتماعي وارد سايت شما شوند، مي توانند آن را ارزيابي کند، بررسي ها را بخواند و اولين تصور از سايت شما را داشته باشد. اين به کاهش پيوند هاي غيرضروري و کاهش  bounce rate   کمک مي کند. نرخ تبديل شبکه هاي اجتماعي معمولاً بيشتر از يکي از جستجوي ارگانيک است.


درک معناي سيگنالهاي اجتماعي نه تنها براي افزايش رتبه ها، بلکه براي هدف قرار دادن سئوسايت شما با علايق و نيازهاي مشتريان بالقوه شما نيز مهم است.


 


نکاتي براي افزايش سيگنال هاي اجتماعي


محتواي سايت را براي پر طرفدارترين رسانه هاي اجتماعي بهينه کنيد.


 سيگنال هاي دريافت شده از شبکه هاي اجتماعي را تجزيه و تحليل کنيد تا بتوانيد دريابيد هر آنچه کاربران از آن چشم پوشي مي کنند، اينکه چه صفحاتي داراي بيشترين بازديد است، اينکه کاربران فروشگاه شما به کدام محصول بيشتر اشاره مي کنند  و .


 تأليف خود را تأييد کنيد. نتايج نشان مي دهد صفحاتي که از جانب شما تأييد شده، اعتبار بيشتر و رنک بالاتري در نتايج جستجو بدست مي آورند.


 افزونه اشتراک گذاري محتوا را اضافه کنيد. هر کليک بر روي دکمه "اشتراک" نه تنها تعداد خوانندگان شما را افزايش مي دهد، بلکه به موتورهاي جستجو  اعلام مي کند که وب سايت شما مورد توجه کاربران است.


هر از گاهي، با استفاده از Google Analytics  ، گزارش هاي آماري را بررسي کنيد. با اين کار در مي يابيد که چه شبکه هاي اجتماعي براي کسب و کار شما مؤثرتر هستند.


عوامل اجتماعي نه تنها وفاداري و تبديل مشتري را افزايش مي دهند، بلکه به موتورهاي جستجو سيگنالي مي دهند تا وب سايت شما در نتايج جستجو رتبه بالاتري را کسب کند. سيگنال هاي اجتماعي منبع خوبي براي جذب ترافيک به وب سايت شما و تثبيت جايگاه سايت شما در صدر نتايج Google   است.


 


اگر به دنبال کسب رتبه مناسب در نتايج جستجوي گوگل هستيد سوشيال سيگنال ها را فراموش نکنيد. فعاليت مستمر در شبکه هاي اجتماعي در کنار seo on page و seo off page مي تواند رنک شما را در گوگل بهبود بخشد. مقالات آموزشي سئو سايت وب وان(webone.co) مي تواند کمک شاياني در اين زمينه نمايد. 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : اجتماعي ,سايت ,شبکه ,سيگنال ,گوگل ,کاربران ,موتورهاي جستجو ,نتايج جستجو ,سوشيال سيگنال ,عوامل اجتماعي ,اجتماعي براي
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Glen Tara دانلود رایگان نرم افزار اجاره سوئیت، خانه و ویلاهای مبلا مرجع تخصصی نهال گردو پیوندی راهنمای خرید یخچال علم برتر گروه کاشف KASHEF GROUP داستان های خانوم x